Tuesday, January 2, 2024

Whatever Happened In Those Years Pt. 1: In A Nutshell

 Salam.

Wow! It’s been a roller coaster 5 years since my last entry.

5 tahun dalam sedar tak sedar aku membesar seiring dengan bertambahnya usia.

Dalam masa 5 tahun ni jugaklah aku dapat lihat yang blogging atau journaling itu bukan lagi jadi kegilaan orang zaman sekarang. Majoriti dah beralih ke microblogging seperti X, weibo dan sebagainya.

Apa yang nak di update ye?

Secara sepintas lalu:

  • 2018 - aku masih juggled between karier dan study nak habiskan degree.
  • 2019 - pun masih sama
  • 2020 - PKP bermula. Bermula jugaklah drama emosi dan kecelaruan mental aku yang banyak memporak porandakan self-esteem aku. Aku hilang kawan akibat ini jugak. Sedih wooo, bila orang yang kau duk harapkan sangat dapat bantu kau keluar dari fasa minda kelam menjadi manusia yang aku boleh letak sebagai masa silam
  • 2021 - aku diberi peluang untuk berbakti kepada nusa bangsa dengan jadi frontliner untuk beberapa bulan bersempena dengan PICK. Pengalaman yang tak boleh dilupakan. Kenal orang baharu, bersilih berganti. Ada yang hingga ke hari ini aku masih berhubung, ada yang tiba-tiba hilang dan menjauh. May Allah fare you well, wherever you are.
  • 2022 - aku tukar department di office. Setelah a good 6 years di tempat yang sama. Satu pembaharuan untuk aku. Banyak benda baharu yang aku belajar. Tak lupa bakat dalam bidang seni kreatif yang dicungkil
  • 2023 - aku tukar department lagi. Kali ni memang kerja yang rapat to the core jawatan aku. Aku ni cepat bosan, tak sampai setahun aku dah kerap tadah tangan dapat tukar ke department lain. Oh ya, aku akhirnya convo jugak setelah kena sidai sebab PKP.
Alhamdulillah. Tsumma alhamdulillah.

Mungkin aku patut mulakan semula journaling aku seperti yang aku kerap buat dulu. For the sake of my sanity. Insha Allah.

More to come!
Nah gambar Kimchi untuk tatapan.

Ps: sumpah menaip kat tablet ni sangat la a hustle untuk aku.




No comments:

Post a Comment